Ihr Spezialist für Büroeinrichtung und Möbel in Düsseldorf

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Büroeinrichtung und Möbel in Düsseldorf
Tel 0211 3020600

General Terms and Conditions with Customer Information

§ 1 Scope

(1) The following General Terms and Conditions (GTC) apply to all deliveries by citizenoffice GmbH when selling to entrepreneurs and consumers.

(2) An entrepreneur within the meaning of Section 14 of the German Civil Code (BGB) is a natural or legal person or a partnership with legal capacity who, when concluding a legal transaction, acts in the exercise of his or her commercial or independent professional activity. (3) A consumer within the meaning of Section 13 of the German Civil Code (BGB) is any natural person who concludes a legal transaction for purposes that cannot predominantly be attributed to either his or her commercial or independent professional activity.

§ 2 Contracting parties

Contracts are concluded with:

citizenoffice GmbH
Speditionstr. 17
40221 Düsseldorf

Tel.: +49 (0)211 302060-0
Fax: +49 (0)211 302060-20
Email: info@citizenoffice.de

Managing Director: Alexander Sczech

VAT identification number: DE812 952 194
Commercial register: District Court of Düsseldorf HRB 38713

§ 3 Offer and conclusion of contract

(1) Orders by telephone, fax or e-mail

The order placed by the customer by telephone or other verbal order as well as by fax or email represents a binding offer to conclude a purchase and/or service contract. The contract is concluded when citizenoffice GmbH accepts the offer by sending an order confirmation within 72 hours. Otherwise the offer is deemed to have been rejected.

(2) Purchase on site

In the citizenoffice GmbH store, purchase and/or service contracts are concluded according to the usual local practices.

§ 4 Delivery time

(1) Delivery times are communicated when the order is placed. These can vary from product to product. If furniture is made specifically for the customer, the customer will receive an email with the exact delivery week as soon as it is available from the manufacturer.

(2) If the product is delivered by parcel service, the customer will automatically receive a tracking number from the shipping service provider by email after dispatch.

(3) When products are delivered that are not sent by parcel service, the customer will receive a delivery notification by telephone in order to agree on a delivery time.

(4) Der Versand erfolgt gemäß den gesetzlichen Bestimmungen beim Verbrauchsgüterkauf auf Risiko des Verkäufers. Ist der Käufer Unternehmer, geht das Transportrisiko auf diesen über, sobald die Ware dem Transportunternehmen übergeben wird.

§ 5 Annahmeverzug

(1) Nimmt der Käufer die Ware nicht zum vereinbarten Zeitpunkt an, bzw. ist eine Annahme aufgrund Verschuldens des Käufers zum vereinbarten Zeitpunkt nicht möglich, gerät der Käufer in Annahmeverzug. Er hat die Kosten der dadurch entstehenden Mehraufwendungen zu tragen. Bei Annahmeverzug des Kunden trägt dieser zudem die Gefahr des zufälligen Untergangs der Kaufsache.

(2) Kann der Käufer die Ware nicht zum vereinbarten Termin annehmen, hat er dies mindestens 4 Wochen vor dem vereinbarten Liefertermin anzuzeigen. Der Verkäufer behält sich vor, ihm entstehende Kosten für eine Terminverschiebung gegenüber dem Käufer geltend zu machen.

(3) Bei Terminverzögerungen von mehr als 1 Woche, die in der Sphäre des Käufers liegen, ist der Verkäufer berechtigt – sofern eine (Rest-)Zahlung bei Lieferung vereinbart wurde – die (Rest-)Kaufsumme zum ursprünglich vereinbarten Liefertermin zu verlangen.

(4) Der Verkäufer behält sich bei Vorliegen eines Annahmeverzugs des Kunden vor, eine angemessene Nachfrist zur Annahme zu setzen. Sollte auch die zweite Annahme scheitern, ist der Verkäufer zum Rücktritt berechtigt. In einem solchen Fall behält sich der Verkäufer vor, einen pauschalen Schadensersatz in angemessener Höhe geltend zu machen, die Geltendmachung eines weitergehenden Schadens bleibt vorbehalten. Dem Käufer ist der Nachweis gestattet, dass kein oder nur ein geringerer Schaden entstanden ist.

§ 6 Eigentumsvorbehalt

(1) Gegenüber Verbrauchern gilt: Die vom Kunden gekaufte Ware bleibt bis zur vollständigen Zahlung das Eigentum der citizenoffice GmbH.

(2) Gegenüber Unternehmern gilt: Die vom Kunden gekaufte Ware bleibt bis zur vollständigen Zahlung aller Forderungen aus der Geschäftsverbindung Eigentum der citizenoffice GmbH.

§ 7 Preise, Versand- und Montagekosten

(1) Alle Preise enthalten die gesetzliche Mehrwertsteuer und sonstige Preisbestandteile und werden in der Rechnung separat ausgewiesen.

(2) Die Versandkosten werden der Bestellung mitgeteilt. Diese können je nach Umfang der Bestellung variieren.

(3) Sofern eine Montage der bestellten Produkte gewünscht wird, werden die Kosten hierfür bei der Bestellung mitgeteilt.

§ 8 Zahlung

(1) Bei Warenbestellungen zu einem Warenwert von über 2.000 EUR brutto ist eine Anzahlung in Höhe von 50% des Waren-Bestellwerts zu entrichten.

(2) Zahlungen können per Banküberweisung oder vor Ort bei Abholung mittels ec-Karte erfolgen.

(3) Der Verkäufer ist bei Zahlungsverzug des Kunden berechtigt, Verzugszinsen geltend zu machen. Die Geltendmachung eines weitergehenden Verzugsschadens ist nicht ausgeschlossen.

§ 9 Gesetzliches Mängelhaftungsrecht

Es gelten die gesetzlichen Bestimmungen zum Mängelhaftungsrecht.

§ 10 Vertragssprache

Die Vertragssprache ist Deutsch.

§ 11 Mängelrüge

If the customer is a merchant within the meaning of the German Commercial Code (HGB), he is obliged to inspect the delivered goods after delivery or handover and, if a defect is found,
to notify the seller immediately, but no later than within one week of receipt of the goods. If the customer fails to notify, the goods are deemed to have been approved, unless the defect was not apparent during the inspection. If such a defect becomes apparent later, the notification must be made immediately after discovery; otherwise the goods are also deemed to have been approved with regard to this defect. The above does not apply if the seller has fraudulently concealed the defect and/or has provided a corresponding guarantee. If the seller enters into negotiations regarding a complaint, this does not in any way constitute a waiver of the objection of late, inadequate or unfounded complaint. If the customer requests subsequent performance, the seller can do this at its own discretion by remedying the defect or by delivering or reproducing the defect-free contractual item.

§ 12 Reservation of self-supply

If, despite the conclusion of a hedging transaction, delivery difficulties arise for which the seller is not responsible, the seller reserves the right to withdraw. The customer will be informed of this immediately in writing and, if necessary, the delivery of a comparable product will be suggested. If no comparable product is available or the customer does not wish to have a comparable product delivered, the services provided by the customer to date will be refunded immediately.

§ 13 Contract text storage

The contract text is not saved and is therefore not accessible to the customer after the purchase. However, the essential contractually agreed points are listed in the order confirmation that the buyer receives.

§ 14 Jurisdiction Agreement

If the buyer is a merchant, a legal entity under public law or a special fund under public law, the place of jurisdiction is Düsseldorf.

§ 15 Outlet goods

(1) Outlet items are display items or surplus stock in our warehouse that are being sold off.

(2) Please note that outlet goods may show signs of wear. We therefore recommend that you view the desired item in advance in the warehouse at Weizenmühlenstraße 16 in 40221 Düsseldorf.

(3) Outlet goods are not delivered. Collection takes place from the warehouse after purchase.

(4) In exceptional cases, a delivery can be requested individually against payment of the delivery costs. Please contact us for this purpose: Monday to Friday on 0211 – 302060-0.

as of September 21, 2020

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